DATUM | LIJN | LIJNENLOOP | LIJNINFO | REMISE | BIJZONDERHEDEN |
17-1-1911 | 10 | Ingesteld: Zaagmolenstraat (kopeindpunt bij Zwaanshals) – Zaagmolenstraat – Jacob Catsstraat – Noordsingel o.z. – Zomerhofstraat – Schooterboschstraat – Franciscastraat – Van der Duynstraat – Katshoek – Strooveer – Hofplein (terug: Hofplein – 1e Weenastraat – Weenaplein – Ridderstraat – Van der Duynstraat – Zomerhofstraat) – Schiebrug – Slagveld – Diergaardelaan – Stationsweg – Stationsplein – Kruisstraat – Kruiskade – West-Kruiskade – 1e Middellandstraat – ’s-Gravendijkwal – Schietbaanlaan – Claes de Vrieselaan – Rochussenstraat – Pieter de Hoochweg – Ruigeplaatweg – Ruigeplaatbrug (kopeindpunt Ruigeplaatweg aan o.z. van brug) | lijnkleur: groen-wit. | Isaäc Hubertstraat | |
5-9-1912 | 10 | Verlengd, volledig traject is nu: Station Maas (kopeindpunt Oosterkade) – Spoorwegstraat – Nieuwe Oostbrug – Oostmolenwerf – Oude Oostbrug – Oostplein – Boezemsingel – Boezemstraat – Pijperstraat – Crooswijkschestraat – Zaagmolenbrug – Nieuwe Zaagmolenstraat (kreeg later naam Zaagmolendrift) – Zaagmolenstraat – Jacob Catsstraat – Noordsingel o.z. – Zomerhofstraat – Schooterboschstraat – Franciscastraat – Van der Duynstraat – Katshoek – Strooveer – Hofplein (terug: Hofplein – 1e Weenastraat – Weenaplein – Ridderstraat – Van der Duynstraat – Zomerhofstraat) – Schiebrug – Slagveld – Diergaardelaan – Stationsweg – Stationsplein – Kruisstraat – Kruiskade – West-Kruiskade – 1e Middellandstraat – ’s-Gravendijkwal – Schietbaanlaan – Claes de Vrieselaan – Rochussenstraat – Pieter de Hoochweg – Ruigeplaatweg – Ruigeplaatbrug (kopeindpunt Ruigeplaatweg aan o.z. van brug). | |||
15-10-1917 | 10 | Verlegd: richting Ruigeplaatbrug via Zomerhofstraat – Van der Duynstraat in plaats van Schooterboschstraat – Franciscastraat; richting Station Maas verlegd via Strooveer – Katshoek – Hofdijk – Noordsingel o.z. in plaats van 1e Weenastraat – Weenaplein – Ridderstraat – Van der Duynstraat – Zomerhofstraat. | |||
25-3-1924 | 10 | Kopeindpunt Oosterkade (Station Maas) gewijzigd in eindpuntlus. | |||
3-5-1927 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met spoorvernieuwing Kruisstraat – Kruiskade via Stationsplein – Stationsweg – Diergaardelaan – Coolsingel – Van Oldenbarneveltstraat – Mauritsweg (terug: Mauritsweg – Aert van Nesstraat – Coolsingel) – Nieuwe Binnenweg – Mathenesserlaan – ’s-Gravendijkwal – Schietbaanlaan. | Bogen Mathenesserlaan – ’s-Gravendijkwal en ’s-Gravendijkwal – Schietbaanlaan zijn speciaal voor deze omleiding aangelegd. | ||
29-6-1927 | 10 | Normaal traject via Stationsplein – Kruisstraat – Kruiskade – West-Kruiskade – 1e Middellandstraat – ’s-Gravendijkwal – Schietbaanlaan hersteld. | |||
13-4-1928 | 10 | in verband met werkzaamheden gemeente op Boezemsingel tussen Lange Warande en Marktveldstraat tijdelijk enkelspoor aldaar. | Datum beëinding enkelspoorrijden is niet bekend; vermoedelijk heeft dit slechts enkele dagen of weken geduurd. | ||
26-4-1929 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met bouw collecteurriool in Zomerhofstraat richting Ruigeplaatbrug via Noordsingel w.z. – Noordsingel o.z. – Hofdijk – Katshoek. | |||
1-8-1929 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met asfalteren Stationsweg via Slagveld – gehele Diergaardelaan – Stationsplein. | |||
5-9-1929 | 10 | Normaal traject via Slagveld – Diergaardelaan – Stationsweg – Stationsplein hersteld. | |||
14-9-1929 | 10 | Richting Ruigeplaatbrug normaal traject via Noordsingel o.z. – Zomerhofstraat – Van der Duynstraat – Katshoek hersteld. | |||
1-12-1929 | 10 | Hillegersberg (Kootschekade) | |||
24-3-1930 | 10 | Traject ingekort: Jacob Catsstraat (kopeindpunt bij Zaagmolenstraat) – | bestaand traject – Ruigeplaatbrug.Traject Station Maas – Zaagmolenstraat bij Jacob Catsstraat vervalt hiermee. Dit wordt nu ten dele bediend door nieuwe lijn 22. | ||
16-5-1931 | 10 | Delfshaven (Nieuwe Binnenweg) | |||
1-11-1932 | 10 | Verlegd: Claes de Vrieselaan – G.J. de Jonghweg – Coolhaven o.z. – Westzeedijk in plaats van Claes de Vrieselaan – Rochussenstraat – Pieter de Hoochweg – Westzeedijk. | Verlegging in verband met uitbreiding Coolhaven, waardoor brug in Pieter de Hoochweg nodig is en aanleg Parksluizencomplex.Sporen Rochussenstraat – Pieter de Hoochweg worden vrijwel meteen opgebroken. | ||
20-5-1933 | 10 | Verlegd: G.J. de Jonghweg – Parksluisbruggen – Westzeedijk in plaats van G.J. de Jonghweg – Coolhaven o.z. – Westzeedijk.Sporen langs Coolhaven o.z. worden vrijwel direct opgebroken. Ter weerszijden van de sluizen zijn twee bruggen: indien de zuidelijke 1e en 2e Parkhavenbrug voor het scheepvaartverkeer geopend is, dient via de noordelijke 1e en 2e Coolhavenbrug te worden gereden. | |||
1-7-1934 | 10 | Opgeheven, | Traject Station D.P. – Ruigeplaatbrug nu onderdeel van lijn 15. | ||
1-7-1936 | 10 | Ingesteld: Kootschekade (kopeindpunt bij remise Hillegersberg) – Kootschekade – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Heerenstraat – Meent – Gedempte Binnenrotte – Moriaanstraat – Moriaansplein (terug: Moriaansplein – Lamsteeg – Kaasmarkt – Gedempte Binnenrotte – Heerenstraat) – Westnieuwland – Beursplein – Noordblaak – Zeevischmarkt – Soetensteeg – Schiedamschedijk (terug: Schiedamschedijk – Witte Leeuwensteeg – Zeevischmarkt) – Vasteland – Westzeedijk – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Aelbrechtsbrug – Schiedamscheweg – Marconiplein – Mathenesserdijk – P.C. Hooftplein – Huygensstraat – Spangen (Spartastraat) (terug: Spartastraat – Coornhertstraat – Brederodestraat – Huygensstraat). | Hillegersberg (Kootschekade). | ||
9-8-1937 | 10 | Splitsing in lijn 10 en 10A:Volledig traject lijn 10: Soetendaalscheweg (kopeindpunt) – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Heerenstraat – Meent – Gedempte Binnenrotte – Moriaanstraat – Moriaansplein (terug: Moriaansplein – Lamsteeg – Kaasmarkt – Gedempte Botersloot – Heerenstraat) – Westnieuwland – Beursplein – Noordblaak – Zeevischmarkt – Soetensteeg – Schiedamschedijk (terug: Schiedamschedijk – Witte Leeuwensteeg – Zeevischmarkt) – Vasteland – Westzeedijk – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Aelbrechtsbrug – Schiedamscheweg – Marconiplein – Mathenesserdijk – P.C. Hooftplein – Huygensstraat – Spangen (Spartastraat) (terug: Spartastraat – Coornhertstraat – Brederodestraat – Huygensstraat). Volledig traject lijn 10A:Hillegersberg (Bergsingel o.z.) – Floris Versterlaan – Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan (terug: Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan – Bergsingel o.z.) – Dorpsstraat – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Heerenstraat – Meent – Gedempte Binnenrotte – Moriaanstraat – Morinaansplein (terug: Moriaansplein – Lamsteeg – Kaasmarkt – Gedempte Botersloot – Heerenstraat) – Westnieuwland – Beursplein – Noordblaak – Zeevischmarkt – Soetensteeg – Schiedamschedijk (terug: Schiedamschedijk – Witte Leeuwensteeg – Zeevischmarkt) – Vasteland – Westzeedijk – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Pieter de Hoochweg (kopeindpunt). Traject Kootschekade – Bergweg bij Soetendaalscheweg vervalt hiermee. | Hillegersberg (Kootschekade). | ||
1-9-1937 | 10 | Op bepaalde uren combinatie van de lijnen 10 en 10A tot één lijn Hillegersberg (Bergsingel) – Spangen. | |||
18-12-1937 | 10 | Verlengd, volledig traject is nu: Hillegersberg (overloopwissel Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan) – Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan – Dorpsstraat – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Heerenstraat – Meent – Gedempte Binnenrotte – Moriaanstraat – Moriaansplein (terug: Moriaansplein – Lamsteeg – Kaasmarkt – Gedempte Botersloot – Heerenstraat) – Westnieuwland – Beursplein – Noordblaak – Zeevischmarkt – Soetensteeg – Schiedamschedijk (terug: Schiedamschedijk – Witte Leeuwensteeg – Zeevischmarkt) – Vasteland – Westzeedijk – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Aelbrechtsbrug – Schiedamscheweg – Marconiplein – Mathenesserdijk – P.C. Hooftplein – Huygensstraat – Spangen (Spartastraat) (terug: Spartastraat – Coornhertstraat – Brederodestraat – Huygensstraat). | |||
24-5-1938 | 10 | Verlengd, volledig traject is nu: Hillegersberg (eindpuntlus Molenlaan) – Bergsingel w.z. (terug o.z.) – Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan – Dorpsstraat – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Jonker Fransstraat – Heerenstraat – Meent – Gedempte Binnenrotte – Moriaanstraat – Moriaansplein (terug: Moriaansplein – Lamsteeg – Kaasmarkt – Gedempte Botersloot – Heerenstraat) – Westnieuwland – Beursplein – Noordblaak – Zeevischmarkt – Soetensteeg – Schiedamschedijk (terug: Schiedamschedijk – Witte Leeuwensteeg – Zeevischmarkt) – Vasteland – Westzeedijk – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Aelbrechtsbrug – Schiedamscheweg – Marconiplein – Mathenesserdijk – P.C. Hooftplein – Huygensstraat – Spangen (Spartastraat) (terug: Spartastraat – Coornhertstraat – Brederodestraat – Huygensstraat). | Overloopwissel Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan blijft intact. | ||
31-8-1938 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met feesten 40-jarig regeringsjubileum koningin Wilhelmina tussen 19.00 en 00.00 via Zeevischmarkt – Soetensteeg – Boymansstraat – Van Hogendorpsplein (terug: Van Hogendorpsplein – Karrensteeg – Witte Leeuwensteeg – Zeevischmarkt) – Schiedamschesingel – Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Westzeedijk. | |||
9-9-1938 | 10 | ’s Avonds tussen 19.00 en 00.00 uur normaal traject hersteld. | |||
14-3-1940 | 10 | Verlegd: in verband met werkzaamheden tunnelbouw sporen Westzeedijk bij Parksluizen verlegd. | |||
10-5-1940 | 10 | in verband met oorlogshandelingen wordt het gehele tramverkeer rond 7.30 uur tot nader order gestaakt. | |||
18-5-1940 | 10 | Heringesteld: Hillegersberg (eindpuntlus Molenlaan) – Bergsingel w.z. (terug o.z.) – Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan – Dorpsstraat – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade (overloopwissel tussen Isaäc Hubertstraat en Noorderbrug). | Hillegersberg (Kootschekade). | ||
25-5-1940 | 10 | Vanaf 18.00 uur verlengd, volledig traject is nu: Hillegersberg (eindpuntlus Molenlaan) – Bergsingel w.z. (terug o.z.) – Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan – Dorpsstraat – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Pompenburgsingel – Lange Brug – Hofplein – Slagveld – Coolsingel – Van Hogendorpsplein – Schiedamschesingel – Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Westzeedijk – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Aelbrechtsbrug – Schiedamscheweg – Marconiplein – Mathenesserdijk – P.C. Hooftplein – Huygensstraat – Spangen (Spartastraat) (terug: Spartastraat – Coornhertstraat – Brederodestraat – Huygensstraat). | |||
29-9-1941 | 10 | Kleine wijziging: via circuit Droogleever Fortuynplein tussen Westzeedijk en Parksluizen. | |||
13-9-1942 | 10 | in verband met beperking stroomverbruik wordt dienst op zon- en feestdagen gestaakt. | |||
30-10-1942 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met werkzaamheden via Coolsingel – Van Oldenbarneveltstraat – Mauritsweg (terug: Mauritsweg – Aert van Nesstraat – Coolsingel). | |||
2-11-1942 | 10 | Richting Hillegersberg normaal traject via Eendrachtsweg – Witte de Withstraat – Schiedamschesingel – Coolsingel hersteld. | |||
10-11-1942 | 10 | Richting Spangen normaal traject via Coolsingel – Schiedamschesingel – Witte de Withstraat – Eendrachtsweg hersteld. Tijdelijk verlegd: richting Hillegersberg via Eendrachtsweg – Mauritsweg – Aert van Nesstraat – Coolsingel. | |||
1-12-1942 | 10 | Richting Hillegersberg normaal traject via Eendrachtsweg – Witte de Withstraat – Schiedamschesingel – Coolsingel hersteld. | |||
31-3-1943 | 10 | Westelijk traject tijdelijk gewijzigd: ’s middags als gevolg bombardement Marconiplein: Hillegersberg – normaal traject tot Havenstraat bij Lage Erfbrug, vervolgens Lage Erfbrug – Nieuwe Binnenweg – Nieuwe Binnenweg (overloopwissel bij remise Delfshaven). | |||
12-4-1943 | 10 | Normaal traject Hillegersberg – Spangen hersteld. | |||
19-4-1943 | 10 | Verlegd: via Jonker Fransstraat – Goudschesingel – Admiraal de Ruyterweg – Groenendaal – Blaak – Schiedamschesingel in plaats van Jonker Fransstraat – Goudschesingel – Pompenburgsingel – Lange Brug – Hofplein – Slagveld – Coolsingel – Schiedamschesingel. | |||
6-9-1943 | 10 | Ingekort: tot traject Willem van Hillegaerbergstraat (lustraject via Straatweg – Hillegondastraat – Willem van Hillegaersbergstraat – Kootschekade – Straatweg) – normale route – Spangen. | |||
13-11-1943 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met werkzaamheden aan verdedigingswerken Westzeedijk tussen Scheepstimmermanslaan en Parksluisbruggen via Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Nieuwe Binnenweg – Mathenesserlaan – Claes de Vrieselaan – G.J. de Jonghweg – Parksluisbruggen. | |||
26-11-1943 | 10 | Teruggelegd: traject via Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Westzeedijk – Droogleever Fortuynplein – Parksluizen hersteld. | |||
14-2-1944 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met werkzaamheden aan verdedigingswerken Westzeedijk via Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Nieuwe Binnenweg – Lage Erfbrug – Aelbrechtsbrug – Schiedamscheweg. Bij geopende Lage Erfbrug wordt omleidingstraject Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Nieuwe Binnenweg – Mathenesserlaan – Claes de Vrieselaan – G.J. de Jonghweg – Parksluisbruggen – Westzeedijk gereden, zoals op lijnen 8 en 16. | |||
23-2-1944 | 10 | Normaal traject via Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Westzeedijk – Droogleever Fortuynplein – Parksluizen hersteld.Omleidingstraject bij geopende Lage Erfbrug vervallen. | |||
14-9-1944 | 10 | Beperking exploitatie: in verband met stroombesparing wordt op maandag t/m vrijdag niet gereden van 10.00 tot 16.00 uur. Op zaterdag en zondag gelden analoge beperkingen. | |||
8-10-1944 | 10 | Beperking exploitatie: in verband met stroombesparing wordt niet meer gereden op zon- en feestdagen. | |||
14-10-1944 | 10 | Beperking exploitatie: in verband met stroombesparing wordt op maandag t/m zaterdag nog slechts gereden tijdens spitsuren. | |||
10-11-1944 | 10 | Alle tramdiensten gestaakt in verband met razzia’s op mannelijk bevolking van Rotterdam en Schiedam. | |||
13-11-1944 | 10 | Alle tramdiensten hervat tijdens spitsuren. | |||
29-11-1944 | 10 | Beperking exploitatie: in verband met stroombesparing wordt nog uitsluitend gereden tijdens het ochtendspitsuur. | |||
1-12-1944 | 10 | Algehele staking tramdiensten. Het net blijft wel onder spanning staan. Er rijden nog enkele trams t.b.v. voedselvoorziening. | |||
8-6-1945 | 10 | Heringesteld: Hillegersberg (eindpuntlus Molenlaan) – Burgemeester F.H. van Kempensingel w.z.* (terug o.z.) – Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan – Bergsche Dorpsstraat* – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rotttekade – Jonker Fransstraat – Goudschesingel – Admiraal de Ruyterweg – Groenendaal – Blaak – Schiedamschesingel – Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Westzeedijk – Droogleever Fortuynplein – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Ruigeplaatbrug (kopeindpunt Westzeedijk aan o.z. brug). | Hillegersberg (Kootschekade). | ||
16-8-1945 | 10 | Ingekort en verlengd, volledig traject is nu: Kleiweg (lustraject via Hillegondastraat – Willem van Hillegaersbergstraat, standplaats – Kootschekade) – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Goudschesingel – Admiraal de Ruyterweg – Groenendaal – Blaak – Schiedamschesingel – Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Westzeedijk – Droogleever Fortuynplein – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Aelbrechtsbrug – Schiedamscheweg – Marconiplein – Mathenesserdijk – P.C. Hooftplein – Huygensstraat – Spangen (Spartastraat) (terug: Spartastraat – Coornhertstraat – Brederodestraat – Huygensstraat) . | Traject Hillegersberg – Straatweg vervalt hiermee, doch wordt nu bediend door heringestelde lijn 14, traject Westzeedijk tussen Oostkousdijk en Ruigeplaatbrug vervalt hiermee, doch wordt nu bediend door heringstelde lijn 15. | ||
1-2-1953 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met overlast Watersnoodramp via Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Nieuwe Binnenweg – Lage Erfbrug – Aelbrechtsbrug. | |||
2-2-1953 | 10 | Normaal traject via Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Droogleever Fortuynplein – Parksluisbruggen hersteld. | |||
17-10-1953 | 10 | Kleine wijziging: krijgt op Schiedamseweg bij voormalige Aelbrechtsbrug vanaf 10.00 uur beschikking over apart voorsorteerspoor naar Havenstraat. | Op deze manier worden wagens op deze lijn niet gehinderd door die welke staan te wachten indien de Lage Erfbrug voor het scheepvaartverkeer geopend is. | ||
4-7-1955 | 10 | Verlegd: via nieuwe Zaagmolenbrug. | |||
22-12-1959 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met instorting zijn slechts de Coolhavenbruggen beschikbaar. | |||
22-1-1960 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met reparatie 1e Coolhavenbrug vanaf 19.30 uur via Droogleever Fortuynplein – G.J. de Jonghweg – Claes de Vrieselaan – rangeren – Nieuwe Binnenweg – Lage Erfbrug – Schiedamseweg. | |||
25-1-1960 | 10 | Vanaf 8.00 uur normaal traject via Droogleever Fortuynplein – Coolhavenbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Schiedamseweg. | |||
1-3-1960 | 10 | 1e Parksluisbrug hersteld. | |||
1-11-1960 | 10 | Verlengd, volledig traject is nu: Kleiweg (eindpuntlus bij nieuwe R.E.T.-complex) – Kleiweg – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Goudsesingel – Mariniersweg* – Groenendaal – Blaak – Schiedamsevest – Witte de Withstraat – Eendrachtsweg – Westzeedijk – Droogleever Fortuynplein – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Schiedamseweg – Marconiplein – Mathenesserdijk – P.C. Hooftplein – Huygensstraat – Spangen (Spartastraat) (terug: Spartastraat – Coornhertstraat – Brederodestraat – Huygensstraat). | Lustraject via Hillegondastraat – Willem van Hillegaersbergstraat – Kootsekade vervalt hiermee, doch deze sporen worden nog wel benut door inrukkende tramstellen naar remise Hillegersberg. Losse motorwagens rukken echter direct via Kootsekade in, en rijden dus niet via Hillegondastraat en Willem van Hillegaersbergstraat. | ||
23-10-1964 | 10 | Verlegd: in verband met metro-aanleg via Blaak – Schiedamsedijk – verbindingsstraat – Schiedamsevest in plaats van Blaak – Schiedamsevest. | Sporen en bovenleiding Blaak tussen Coolsingel en Schiedamsedijk worden meteen verwijderd. | ||
22-12-1964 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met vernieuwen Bergwegbrug over Noorderkanaal richting Spangen via hulpbrug. | |||
23-12-1964 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met vernieuwen Bergwegbrug over Noorderkanaal richting Kleiweg. | |||
12-5-1965 | 10 | Verlegd: Westzeedijk – Ruigeplaatbrug – Westkousdijk – Hudsonplein – Spanjaardstraat – Schiedamseweg in plaats van Westzeedijk – Oostkousdijk – Havenstraat – Schiedamseweg. | Bovenleiding Oostkousdijk en Havenstraat wordt zeer snel verwijderd. De sporen in de loop van 1965. Deze verlegging dient te geschieden in verband met doorgraving Coolhaven – Achterhaven. | ||
6-1-1966 | 10 | Verlegd: richting Kleiweg via nieuwe Bergwegbrug over Noorderkanaal. | |||
26-1-1966 | 10 | Verlegd: richting Spangen via nieuwe Bergwegbrug over Noorderkanaal. | |||
24-6-1966 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met werkzaamheden G.J. de Jonghweg bij Parksluisbruggen kan vanaf 19.00 uur uitsluitend via de Parkhavenbruggen gereden worden. | |||
27-6-1966 | 10 | Normaal traject via beide Parksluisbruggen hersteld. | |||
30-12-1966 | 10 | Verlegd: via nieuwe sporen tussen Westkousdijk en Spanjaardstraat.Er wordt nu als het ware om het Hudsonplein heen gereden. | |||
1-1-1967 | 10 | Verlegd: sporen Westzeedijk nabij Ruigeplaatbrug. | |||
19-4-1967 | 10 | Verlegd: richting Spangen via Westzeedijk – nieuw gedeelte Westzeedijk – Hudsonplein in plaats van Westzeedijk – Ruigeplaatbrug – Westkousdijk – Hudsonplein. | |||
20-4-1967 | 10 | Verlegd: richting Kleiweg via Hudsonplein – nieuw gedeelte Westzeedijk – Westzeedijk in plaats van Hudsonplein – Westkousdijk – Ruigeplaatbrug – Westzeedijk. | |||
27-8-1967 | 10 | Tijdelijk verlegd: in verband met werkzaamheden Schiedamsevest gedurende deze dag via Blaak – Churchillplein – Coolsingel – Van Oldenbarneveltstraat – Mauritsweg – Eendrachtsplein – Eendrachtsweg. | |||
28-8-1967 | 10 | Verlegd: Blaak – Churchillplein – Schiedamsevest in plaats van Blaak – Schiedamsedijk – verbindingsstraat – Schiedamsevest. | |||
2-9-1967 | 10 | Opgeheven | Vernummerd in lijn 6. Lijnnummer is ter beschikking gesteld aan de Stichting RoMeO voor toeristische rondritten. | ||
9-8-1937 | 10A | Splitsing in lijn 10 en 10A: Volledig traject lijn 10A:Hillegersberg (Bergsingel o.z.) – Floris Versterlaan – Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan (terug: Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan – Bergsingel o.z.) – Dorpsstraat – Straatweg – Bergweg – Benthuizerstraat – Zaagmolenstraat – Zaagmolendrift – Zaagmolenbrug – Linker Rottekade – Jonker Fransstraat – Heerenstraat – Meent – Gedempte Binnenrotte – Moriaanstraat – Morinaansplein (terug: Moriaansplein – Lamsteeg – Kaasmarkt – Gedempte Botersloot – Heerenstraat) – Westnieuwland – Beursplein – Noordblaak – Zeevischmarkt – Soetensteeg – Schiedamschedijk (terug: Schiedamschedijk – Witte Leeuwensteeg – Zeevischmarkt) – Vasteland – Westzeedijk – Parksluisbruggen – Westzeedijk – Pieter de Hoochweg (kopeindpunt). Traject Kootschekade – Bergweg bij Soetendaalscheweg vervalt hiermee. | |||
1-9-1937 | 10A | Op bepaalde uren combinatie van de lijnen 10 en 10A tot één lijn Hillegersberg (Bergsingel) – Spangen. | |||
18-12-1937 | 10A | Opgeheven. | |||
(bijgewerkt t/m 4-9-2021)